2018. szeptember 18., kedd

F18 Katamarán Bajnokság - a beugrós arany

Hajó: Nacra F18 MKI/II 2011
Kormányos: Diószegi Zoltán
Legénység: Székely András (Jankovics Gábor helyett)
Én nem terveztem az indulást, ellenben Dió és Gabi fixen bevésték a naptárba a szeptember közepi dátumot. Lassan szokássá válik, hogy a Spari Földváron helyet ad az F18 bajnokságnak, köszönhetően a helyi katamarános erők munkájának.
Szóval nem terveztem, de másképpen lett. Dió hívott, hogy Gabi pénteken nem ér rá, mennem kell. Azután Gabi hívott, hogy szombaton nem ér rá, mennem kell. A napok tisztázása után a szombati napot vállaltam a háromnapos versenyből.
Szép mezőny jött össze, 10 F18-as és egy repülő 20-as várta a dudát. Pénteken egy futam kísérletre volt elég szellő, de nem volt kitartó a teljes két kőrhöz így érvénytelenítették.
Szombat reggel a mancsaftcserét bejelentettük és kényelmesen kihajóztunk. Kis átnézés mi merre van a hajón és rendben van-e minden bekötve. A fok szuper, a grósz elég elnyűtt, a spi kb jó. A kötelek nem a megszokott módon vannak bekötve, van pár összekeverhető szín is de ez is nagyjából rendben. A spífelhúzóból majd egy méter hiányzik és a spíshottból is legalább ugyanennyi. Nem baj ma ez a legjobb hajó amit kölcsönkaptunk , ugyanis Dióék új MKIII nacrája már egy konténerben van fél úton florida felé, ahol októberben a világbajnokság lesz.

A szél északias, kellően erős, habos a hullámok teteje. Az ellenfelek közül hiányzik a sokszoros bajnok Váradi-Petheő páros, de az új Scorpióval itt van Mauglee és Munka Marci. A szokásos csapatok közül szinte mindenki jelen, a helyi Pfeningberger-Gerlits duó, Téglás-Krénusz Audisok, Pajor&Pajor, Meskó&Meskó, Breitner&Pető. A Hobiecaten Kasuba Pisti Cséffai Zolival érkezik, és Szegő Robi mellett Bakonyi Józsit találjuk. Az egy szem 20-ason Szentiványi Pistiék dolgoznak míg versenyen kívül megjelenik Seres Gabi is.

A pálya picit eltér a megszokottól, a cirkálószakasz végén nincs terelő, a kapuból pedig egy van amit mindíg venni kell. Vannak még más jelek is a vízen a többi osztálynak. Apropó osztályok: X35, 470-es, Star és Rephollandi hajók ugyanazon a pályán amin mi. Nem baj, a mezőnyt is kell figyelni.
Az első futamban nem jól rajtolunk és nem tetszik a hajó élessége sem. Pfeningbergerék utcahosszal győznek, mi hozzuk a másodikat mögöttünk Maugleeék. A szél leáll, gyengébb érkezik nyugatról így pihenünk. Ami visszajön az erősebb mint az első futamban és az iránya megint északias. A második futamban több dupla trapézos éles menet van már, itt nem olyan durva a súlytöbbletünk a hajón. Szépen megyünk, egész gyors manőverekkel simán együtt megyünk a csapattal az első kör végéig. Itt kétfelé indul vissza a 10 hajó. Mi Tihany felé nyitunk Maugleeékkal, Az avokádós ellenfelek a másik oldalt választják a többiekkel együtt. A miénk fizet, simán nyerünk és Szegő Robiék másodikak, Mauglee harmadik és a nagy ellenfél Pfeningberger csak negyedik. Vezetünk.
A harmadik futamra már egész jól érezzük a hajót, tisztán vezetünk az első kőr végén és az éles szakaszon is. Élesebbek és gyorsabbak vagyunk mindenkinél. Simán vesszük a cirkáló bóját, csak nem a miénket... Kiabálva segítenek ellenfeleink hátulról. Spí le, vissza a többiek mögé. Innen nem tudjuk már megfogni akit elengedtünk, így Andrisék nyernek, Téglásék is előttünk és mi a harmadikon. Andrisék átveszik a vezetést pontazonossággal és több első hellyel előttünk. Ha lenne fal vernénk bele a fejünket. Nincs mese, ez nagy bénázás volt.

Mivel pénteken nem volt futam, előre kihirdették az extra negyediket szombatra. Itt Maugleeék érnek fel elsőre minden jelhez, mi pedig erősen figyelünk Pfeningberger Andrisékra. Most már folyamatosan jobbat tudunk náluk menni, így csak rájuk figyelünk. A raumos szakaszokat nagyon élvezzük, repül a hajó. A második kőrt tiszta Mauglee vezetéssel kezdjük, kis lemaradással mi, és hasonló távolságban mögöttünk Andrisék. Az utolsó néhány száz méteren sokat hauzolunk és keressük a csökkenő szélben a sebességet. Szerencsére Mauglee tovább húzza az egyik takkot, így miénk a futam, és még Andrisék is beérnek másodiknak. Újra vezetünk "magabiztos" 1 ponttal. Újra versenyiroda, mancsaftcsere bejelentés, illetve egy büntetésvállalásit is leadunk (az egyik rajteljárás során koccantunk a mi hibánkból Pfeningbergerékkel). Így zárjuk a napot és mint később kiderül a bajnokságot is. Vasárnap esély sincsen a versenyzésre, délben ledudálja a versenyt Béci.

Ilyen címem még nem volt, örülök neki. Diónak ez a harmadik sorozatban, Gabinak hát ......
Külön öröm számomra, hogy a dobogó többi fokán álló vitorlázók is mind nacrával hajóztak.