2016. május 10., kedd

Balatoni Évadnyitó DO-Q-MENT Nagydíj 2016.

Balatoni Évadnyitó DO-Q-MENT Nagydíj 2016.
Abszolut 3. hely, Nyílt többtestű 3. hely
Hajó: Szárnyas Kenguru - Nacra F20 Carbon FCS
Kormányos: Diószegi zoltán
Mancsaft: Székely András

Az idei szezont az új hajó megtanulására szánjuk, ennek állomásai lesznek a versenyek is. Kíváncsiak voltunk mennyire használható a code zero és milyen szélben, milyen irányokkal, mennyire tudjuk a lépést tartani a nagyobbakkal.
Az előrejelzés gyenge szellőt írt, ami zivatarok közelében felerősödhet. Ennek megfelelően csak motoros vontával jutottunk el a rajtvonalhoz. Hiányoltunk pár hajót a nagyobb macskák közül, de ez nem rajtunk múlt.
Elég pontosan rajtoltunk a rohanógépeknek szánt elkülönített területről és azonnal láttuk, hogy a Ventilo 28, az Extreme40 és az SL33 mellett a Pinci és a Raffica is gyorsabb nálunk. Két pozitívumot tapasztaltunk, elég élesen tudunk cirkálni és nem tragikus a lemaradásunk (összehasonlítva az alapvitorlázatos cirkálásunkkal). Így vánszorogtunk kb. Alsóörsig max. kb. 6 csomós sebességgel, ahol igazítottunk egyet a part felé. Itt ért el minket a zivatar széle és már le kellett venni a code zerot. Gyors rohanással vettük a bóját miközben megkerültük az Avatart, ami mögött a hetedikek voltunk ekkor. A megfelelő biztonsági távolság elérése után code zero vissza és kis rábeszélés után kimentem trapézra. Amikor a hajó elérte a 15 csomós sebességet kiemelkedtünk a vízből a foilerekre és elkezdtünk repülni. Az öt-hat perces bőszeles szárnyalás alatt megtapasztaltuk, hogy a hajó elég kezes ebben a használati módban is és szépen manőverezhető. Az utazó sebességünk itt 17-19 csomó volt amit egy kicsit lassúnak találunk így elsőre a C svertes hajóhoz képest, de majd meglátjuk hátha csak érzésre ilyen. Tihanyig egy rövid élesebb szakasszal értünk el, ahol a kapu déli jele körül fordultunk meg és futtattunk egyenesen a célba. Néha már itt is kijött repülésbe, és azonnal el is kezdett ránk borulni. Ezt a verziót most éltük át először, de hamar bevillant holland barátunk, Menno tanácsa és ráhúztam a grószshottra. Ez is tanulható. A kamerák elé egylábon érkeztünk illetve talán egy kicsit kiemelve az egész cájgot.
Itt azt láttuk, hogy negyedik helyen vagyunk, de az Extreme 40-essel nem jól vették a tihanyi kaput, ezért érvénytelen lett a második helyük. Ettől lettünk mi harmadikak.
Elképesztő élmény a repülés, ezt kell jól megtanulni és akkor nagyokat tudunk majd menni az új szárnyas jószággal.
Kenguru